När alla höstlöv faller av

Idag har det varit full rulle. Jag har jobbat tills nu. I morse var det dags att ringa hudläkaren. Efter mycket om och men fick jag igenom det jag ville :) ! Den 6 december ska det bli en liten "operation". Det gäller att vara på, jag börjar självklart bli lite nervös och orolig. Som jag alltid blir. Men jag hoppas att det ska gå bra. Nu Har jag börjat röja upp här hemma med högsta volym och ett glas champange till det ^.^ Love it <3. Nu blir det att städa klart här hemma så att det är fint till helgen. Inte för att jag kommer få besök men det är ju inte direkt kul att vara hemma när det ser ut som att jag har gjort det ena och det andra på väggarna/golv och bord :O. 








Dagens text by AdrianJ

Livet är som en trisslott. Antingen så vinner man eller så förlorar man.
Hur stor är chansen att vinna då?
Hmm, det är en på miljonen.
Men ett undantag finns. För att vinna i livet behöver man ha ett stort hjärta och visa engagemang.
Är det sant? Ja i mina ögon är det så. Det gäller bara inte att ge upp hoppet. Även om det ser ut så.
Kämpa, kämpa och åter igen kämpa. Man måste se det positiva i hela situationen.
Även om det bara är ett litet hål som lyser, knäck det och ta dig igenom. Livet är alltid ljusare på andra sidan. 

Varför blir man kär? Jag tror inte att det handlar direkt att man gillar någon.
Men på ett sätt ändå. 
Mestadels handlar det väl om att man vill ha det här lilla extra som man inte kan få ensam.
Kanske är det så? Ena dagen är allt som vanligt.
Men när man vaknar upp dagen efter så är man förälskad.
 Nej man kan inte intala sig att vara förälskad så snabbt.
Men man får den här konstiga känslan om att det finns något att hämta.
 Man ser igenom det yttre och ser något, det specifika och unika som varje människa bär på.
Kan man slå sig igenom det hårda yttre och se det där lilla unika som varje person bär på så är det värt att fortsätta.
Eller är det fel?



Kommentarer
Postat av: rebecca

allt bra med dig? :)

2010-11-04 @ 20:41:16
URL: http://rebeccamalmberg.blogg.se/
Postat av: Sofiie

Jag gillar hur du skriver:)

2010-11-04 @ 21:27:43
URL: http://hobbyxfotografen.blogg.se/
Postat av: Anonym

Sjukt bra text!

2010-11-04 @ 21:36:38
Postat av: Kristina

länka varandras bloggar? ;)

2010-11-04 @ 21:40:23
URL: http://kbjorklund.blogg.se/thisisit
Postat av: Philip

älskar dina texter, det du skriver är så rätt

2010-11-16 @ 02:39:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0