^.^ Varken ängel eller djävul

Dagens text by AdrianJ:
Jag vill inte läsa nyheterna för det påminner mig om gårdagen.
Tomma rum som man vill ska fyllas med liv och glädje.
Om drömmar kunde bli verklighet, om verkligheten kunde bli en dröm.
Det hade varit bra, men är det möjligt?
Nja om man vill så kan man!
Har man ork? Har man lust?
Nja det är hjärtat som bestämmer. Jag skulle ha följt min magkänsla men tankarna tog över.
Det rann ut i sanden, Det försvann precis som du.
jag såg dig gråta, jag såg dig ledsen.
Jag stod vid din sida, stöttade dig, tänkte på dig. Bad en bön för dig.
Men enligt dig så var det ett tomt rum.
Ingen existerade, du såg ingen. Inte ens mig.
Är jag osynlig? Är jag ingen?
Jo, jag är jag och ingen annan. Jag kan inte jämföras med helvetet eller himlen.
Jag är Adrian, varken en ängel utan vingar eller djävulen utan horn.
Alla minnen får mig att gråta, får mig att tänka på den tiden som var.
Man lever idag, inte igår, inte imorgon utan NU.

Kommentarer
Postat av: philip

Det du skriver är så jäkla sant!!! Love your texts!!!

2010-11-17 @ 02:48:02
Postat av: Marina

Dessa två figurer du har, hondjävul och ängeln, dom har min kompis tatuerade på varsitt ben.....skiiiitcoooola é dom!

2010-11-18 @ 13:10:49
URL: http://lady.marinamoravcevic.com
Postat av: :O

tjah tjah, underbart du skriver darling <3

2011-01-10 @ 19:51:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0